ПРОЕКТЪТ IVECO: От местно към международно сътрудничество
Дигиталното присъствие като ключ към успеха
Кои са IVECO?
IVECO е международен производител на леки, средни и тежкотоварни търговски автомобили, специализирани автомобили и автомобили за превоз на пътници. IVECO е първата фирма, представила турбото в своята дизелова гама. Също така, е първата компания, използваща Common Rail двигатели и първата, която има превозни средства EuroV.
През 1992, 1993 и 2003г. IVECO печели титлата „Камион на годината“. През 2000г. печели „Ван на годината“. Като доказан лидер сред конкуренцията, IVECO предлага стойност и качество, които гарантират успеха на клиентите.
Защо бранд като IVECO трябва да има силно дигитално присъствие?
Социалните платформи помагат изключително много на брандовете да се свързват по-добре с клиентите и таргет аудиторията си.
Използвани селективно и постепенно, онлайн платформите са много ефективен инструмент за достигане до повече хора, увеличаване разпознаваемостта на бранда и информиране на аудиторията относно дейността на компанията.
Защо IVECO избраха Carpe Diem да се погрижи за дигиталното им присъствие в България?
Ние, от Carpe Diem, изготвихме стратегия за онлайн позиционирането и развитието на IVECO. Целта ни беше да изградим имидж на бранда, като го направим още по-разпознаваем и покажем защо е по-добър от конкурентите.
Платформата, в която избрахме да оперираме, беше Facebook, защото в нея имахме най-добрия шанс да достигнем до българската публика.
Изборът ни се оказа правилен и за две години постигнахме следните резултати:
- Успяхме да увеличим феновете на IVECO България от 2301 на 15 873.
- Увеличихме дневното органично достигане от 585 на 1430 души на ден.
- За видео публикациите на IVECO успяхме да увеличим средния брой минути гледане с 11 000%, от 187 до 20 757.
- От началото на нашата работа с IVECO България досега проведохме конкретни кампании с цел увеличаване на ангажираността. Кампаниите успешно направиха това, като достигнаха средна ангажираност с публикациите на IVECO до 213 пъти.
Благодарение на високите резултати, които постигнахме, заслужихме доверието на IVECO и те ни дадоха страхотната възможност да се погрижим за онлайн присъствието им в още три страни – Хърватия, Сърбия и Словения. Това беше огромно предизвикателство, което приехме с голяма мотивация.
Резултатите, постигнати за една година са отлични:
- Успяхме да увеличим феновете на IVECO, без да правим рекламни кампании за харесвания на страниците. За IVECO Хърватия от 1 198 до 2 614, за IVECO Сърбия от 1 084 до 1 668 и за IVECO Словения от 674 до 1 393.
- Увеличихме дневното органично достигане и на трите страници. За IVECO Хърватия от 80 до 768, за IVECO Сърбия от 55 до 595 и за IVECO Словения от 49 до 437.
- За видео публикациите на IVECO Хърватия успяхме да увеличим средния брой минути гледане с 4202%, от 722 до 31 064. За IVECO Сърбия увеличението е със 7163%, от 603 на 43 797, а за IVECO Словения растежът е с 4538%, от 387 до 17 950.
- За една година проведохме 3 ИГРИ и три основни кампании за увеличаване на ангажираността към трите страници. Игрите и кампаниите успешно направиха това, като повишиха средната ангажираност на IVECO Хърватия до 86 пъти на пост, средната ангажираност на IVECO Сърбия до 122 пъти на пост и средната ангажираност на IVECO Словения до 79 пъти на пост.
Заедно с трите нови страници, създадохме и група във Facebook “IVECO Drivers Club”, която има за цел да стесни иначе широката аудитория, да създаде общност от пряко заинтересовани към бизнеса на IVECO хора, която да става все по-голяма и все по-ангажираща.
Към момента членовете на групата са близо 1400.
Отличните резултати продължават и през 2020г., в началото на която дадохме старт на кампания в Хърватия, в която IVECO дава изключителни привилегии при покупка на нов камион IVECO NP. Кампанията беше насочена към активиране на онлайн присъствие с цел събиране на лийдове и насочването им към местните дилъри с цел последваща покупка на камион на природен газ.
В заключение:
С работата си за IVECO през годините успяхме да изградим стабилно партньорство и голямо доверие. Това са и основните ни цели в работата с всеки наш клиент, защото в Carpe Diem отлично знаем, че именно това са факторите, които стоят в основата на изграждането на устойчиви бизнес отношения.