Case study: Как наложихме нова услуга за Auto Čačak Komerc на сръбския пазар?

Екипът на Carpe Diem обича предизвикателствата. Ето защо, когато от Auto Čačak Komerc ни потърсиха, тъй като ще предлагат изцяло нова услуга на сръбския пазар и имат нужда от нашата помощ, за да я популяризират и за да развият пазарната ниша – бяхме повече от нетърпеливи да се захващаме за работа.

Задачата

Като официален дилър на IVECO в Сърбия Auto Čačak Komerc стартират услуга по отдаване под наем на IVECO Daily ван и IVECO T-WAY с възможност за различни периоди на наемане (от минимум 6 месеца до 2+ години). Услугата е напълно нова за пазара и целта е да бъде развита и завзета тази пазарна ниша.

Средствата

Стартирахме с изготвяне на цялостна стратегия. Продължихме с избор на точните канали за събиране на leads, правилно определяне и разпределяне на бюджета и разбира се изграждане на нова лендинг страница. 

  • Лендинг страница

Нямаше как да стартираме без специално направена лендинг страница, съобразена изцяло със строгия брандинг на IVECO, чиито елементи ясно и грабващо да представят услугата и да позволяват правилно събиране на данни. Тъй като IVECO повериха на нас изграждането и поддръжката на официалния им сайт, лендинг страницата беше изградена според установените бранд норми и с нужните функционалности.

  • Google & Meta Ads

Беше ясно, че със сигурност ще използваме възможностите на Меta, за да популяризираме новата за сръбския пазар услуга в комбинация с Google Аds, за да достигнем до точните аудитории, които реално ще заявят желание да се възползват от услугата.

  • Период

Кампанията бе с продължителност от 3 месеца: (15 юли – 15 октомври 2024).

Резултатът

След като изградихме лендинг страницата с точни послания, грабващи call-to-action бутони, акуратна информация, удобна контактна форма и прецизно въведено SEO, беше време да направим така, че да я видят точните хора.

В тримесечния период на кампанията създадохме десетки визуални и текстови крейтиви, за да привлечем вниманието на максимален брой хора от тези, които отговаряха на нашата buyer person-a. Винаги в нашата работа залагаме на разнообразни подходи в криейтивите, за да сме сигурни, че ще “уловим” различните типажи потребители. Те разбира се са съобразени с цялостния брандинг на съответния клиент.

Представяме ви малка част от визуалните криейтиви:

Използвахме правилните функционалности, които предоставя Меta и създадохме кампании за Engagement, Brand Awareness, Traffic и Leads, за да придвижим потребители по маркетинговата фуния и да отсеем тези, които ще са реални клиенти на Auto Čačak Komerc.

В Google Ads процедирахме по съшия начин като тествахме различните възможности на платформата и реализирахме Search, Display, Performance Max, Video и Demand Gen кампании.

Важна част от работата на всеки професионалист е постоянният мониторинг и опити за подобряване на кампаниите. Защото най-голямото удовлетворение идва, когато си постигнал повече с по-малко средства. 😉

И така… време е за цифрите:

Кампаниите в двете платформи са генерирали общо 173 индивидуални записвания на реални клиенти, което е страхотен резултат за тази пазарна ниша.

Рекламите във Facebook са видени общо 878 575 пъти от 117 689 потребители на платформата. CPC (цената за клик) е отлична – едва 0,12 евро. Генерирани са 11 769 кликвания, а с кампаниите са се ангажирали 7427 души.

В Google кампаните са генерирали 1 059 152 импресии, а Engagement-ът e 11 586. Тук цената за клик (CPC) е 0,11 евро, което е повече от отлично, а общите кликвания върху рекламите са 19 141. Кампаните са генерирали 29 692
взаимодействия (кликове + ангажираност).

Резултатите недвусмислено показват, че кампаниите са постигнали отлични резултати, особено предвид новостта на услугата в рамките на сръбски пазар на автомобили.

Ако се нуждаете от верен съюзник в супер динамичния и конкурентен свят на маркетинга, не се колебайте да се свържете с нашия екип.

Comments are disabled.