TikTok vs Instagram Reels

TikTok vs Instagram Reels

Несъмнено ТikTok бе изгряващата звезда на 2020 година, която се справи отлично със задачата да ни забавлява по време на дългите карантинни дни. Една седмица след отключването и на функцията Instagram Reels в България, логично си задаваме въпроса има ли изобщо разлика между двете и каква е тя?

В следните редове ви представяме TikTok vs Instagram Reels.

1. TikTok

Платформата TikTok e основана през 2017 година, но набира светкавична скорост и популярност едва миналата година. Тя е специално създадена за заснемане, редактиране и споделяне на 15 или 60-секундни, увлекателни видеа с УАУ ефект. Социалната мрежа притежава обширен пакет с инструменти за редактиране с филтри, ефекти и огромна музикална библиотека, които позволяват да развихрите въображението и креативността си.

Сваляния през 2020

За разлика от Instagram, Snapchat, Pinterest, които се фокусират повече върху хората и профилите, които вече следвате, алгоритъмът на TikTok работи по различен начин. Той се стреми непрекъснато да ни показва ново съдържание, което предполага, че ще ни допадне. По този начин не само се насърчава креативността на всеки един потребител, независимо от броя на последователите, но и позволява на всеки потенциален мигновен успех. Казано накратко може да станете „viral“ в рамките на един ден.

Целевата аудитория на TikTok e така нареченото поколение Z (Gen- Z). Млади хора, които са родени между 1997 и 2010 година. Много брандове и бизнеси виждат като чудесен избор платформа, за да се свържат с по-младата си аудитория.

2. Instagram Reels

След звездния успех на TikTok, Instagram бързо се стреми да се адаптира към новите „трендове“. По този начин се раждат и Instagram Reels. Това става една от многото функции за споделяне на съдържание, които Instagram ни предоставя, заедно с Instagram Stories, Instagram Posts, and Instagram Live videos.

Подобно на Tik Tok, потребителите на Instagram вече имат възможността да създават креативни видеа между 15 и 30 секундни, които, с бутона Explore, да бъдат достъпни до широка публика. Instagram Reels e още един начин вашият личен бранд или бизнес да се ангажира със своята аудитория в платформата.

C нови ефекти, филтри, aудио библиотека с достъп до разнообразна музика; възможност да създаваме видеа hands-free, таймер и още много нови функции, Instagram дава пълна воля на креативността ни.

Въпреки подобните функции, които ни предоставят двете платформи, ако се чудите на коя платформа да заложите, помислете какво целите.

Може би желаете да развиете бизнеса си или личен бранд? Помислете каква е демографията на вашия таргет. TikTok е чудесен начин да достигнете до по-млада аудитория. Ако тя е по-широка, Instagram Reels ще е по-правилния избор.

Едно нещо е сигурно: възможностите и на двете платформи са безкрайни – пуснете вашия креативизъм на свобода, а ако се нуждаете от професионална помощ не се колебайте да ни пишете ТУК, ще ви изготвим персонална оферта, съобразена с вашите цели.

Comments are disabled.