24 hours Social boost Social media marketing

24 часа Social boost

Ефективно управление и бърз растеж само за 100 дни

Въведение

Когато сте „24 часа” – един от най-големите издатели на печатни медии и вестникарски сайт №1 в България не можете да си позволите да пропускате канали за разпространение, особено в социалните медии. В продължение на 26 години, „24 часа” е развил репутацията си на водеща медия с качествена информация в реално време, което е негова запазена марка, а поддържането на високия стандарт за всичките им комуникационни канали е задължително.

Проблемът

Като 24-часова печатна версия и уебсайт, страницата във Facebook трябваше винаги да бъде в крак с новините, публикувани на уебсайта и преди всички други медийни страници, което представлява трудна задача за екипа, управляващ социалните медии. За да постигнат това, “24 часа” осъзна необходимостта от по-професионален облик на страницата им, както и канализиране на информацията и правилно модериране на стотиците коментари на феновете, които чакат бърз и адекватен отговор от медията. Защото в социалните мрежи освен привличането на трафик към уебсайта се случват и обратната връзка и дискусиите, които играят огромна роля върху репутацията на медията.

Специфичност

Основният проблем е, че целият процес на качване на многото информация, управление на стотиците коментари и посланията на феновете е изключително динамичен. Далеч от средностатистическа страница във Facebook, тази на медията “бълва” информация в насипно състояние, която трябва да бъде публикувана всеки ден и поражда огромен брой коментари и лични съобщения, на които трябва да се отговори и то адекватно. Поради тези причини страницата имаше НАД 20 АДМИНИСТРАТОРА, но от друга страна, това затрудняваше стратегическия контрол и управление. Нашият екип често трябваше да администрира администраторите, поради големия им мащаб и липсата на комуникация помежду им. Когато имаше “гореща новина”, коментарите под поста за минути ставаха няколкостотин. Всеки ден на страницата се публикуваха МЕЖДУ 30 И 40 ПОСТА С НОВИНИ.

Друг предизвикателен аспект на управлението на Facebook страницата на “24 часа” беше периодът на избори – предизвикателство, с което се справихме два пъти. В България по време на предизборния период, в деня преди и в деня на изборите, резултатите не могат да бъдат официално обявени до 19:00, но като водеща медия “24 часа” имат постоянни данни в реално време и ние публикувахме информация за общите и регионалните резултатите на всеки два часа през деня. Това предизвика множество коментари, разговори, съобщения и трафик, което наложи осторожен 24/7 МОНИТОРИНГ.

Какво направихме

Този проект бе свързан с оптимизация и постоянно и прецизно управление. “24 часа” генерира много новини и материали, които се публикуват ежедневно, а професионалната и добре оптимизирана Facebook страница помага масовото достигане до голям брой хора, като комуникира информацията по най-бързия възможен начин. Това изискваше пълна отдаденост на целия ни екип, експертни управленски умения, упорита работа и интелигентно и стратегическо планиране.

Освен това умело използвахме рекламата в социалните медии в своя полза и създавахме реклами за достигане, когато искахме потребителите във Facebook да научат определени новини първо от страницата на “24 часа”, както и когато искахме да популяризираме някои от инициативите на медията. Управлявахме редица реклами за конверсии и за увеличаване аудиторията на страницата на медията (тогава все още имаше смисъл от реклама за page likes :).

Не само създадохме реклами и модерирахме цялата информация, създавана от журналистите на „24 часа“, но и направихме 24/7 администрация на страницата, с дежурни всеки ден и страницата се модерираше на всеки час, поради изключително големия брой коментари и съобщения.

24 hours Social boost Social media marketing

Резултати

С правилното управление, стратегическото планиране и правилната тактика успяхме да поставим Facebook страницата на “24 часа” пред всички медийни страници и да я превърнем в мястото, където хората получават информация и новини в реално време. За кратък период от около 100 дни нашият екип успя да увеличи средния брой ежедневни органични харесвания на страницата с 24% и нетните харесвания на дневна база с 323%, като предостави подходящото съдържание, което потребителите искат в точното време. Броят на феновете на страницата се увеличи с повече от 22 000. Общият ръст на страницата нарасна с 38% от 7 355 884 до 10 162 586 души, като увеличението на рийча достига 58%, от 4 601 784 на 7 291 239 хора. Броят на кликванията върху страницата бе увеличен с 32%, а броят на импресиите, които Facebook страницата получаваше ежедневно бе огромен – от 7 141 063 на 11 130 802. Всичко това благодарение на оптимизиране и организиране на страницата, интелигентно използване на възможностите за реклама във Facebook, стратегическо планиране и правилна координация и администриране на целия екип, участвал в управлението и поддръжката на страницата на медията.

Comments are disabled.